info@registrujeme.sk

+421 904 302 176
(Po-Pi 10:00-16:00 hod.)

Čo je to linkbuilding?

 

LinkbuildingLinkbuilding je proces vytvárania spätných odkazov, ktorý v súčasnosti patrí medzi  základné metódy online marketingu. Kvalitný linkbuilding je často rozhodujúcim prvkom pre úspešnosť  webových projektov. Či už je to eshop, alebo firemná prezentácia, ak chcete, aby vás ľudia na internete našli, je potrebné venovať linkbuildingu zodpovedajúce množstvo času.

Odkazy smerujúce na webovú stránku sú dôležité z dvoch pohľadov – priamo zvyšujú návštevnosť  stránky  a zároveň zlepšujú postavenie webu vo výsledkoch vyhľadávania, čo v konečnom dôsledku opäť len zvyšuje návštevnosť.

Ako prvý začal pri vyhľadávaní brať odkazy do úvahy Google. Algoritmus tohto vyhľadávača vníma spätné odkazy ako hlasy. Stránka, na ktorú smeruje veľa odkazov,  dostáva množstvo hlasov, a teda je považovaná za hodnotnejšiu. Konečným efektom je, že stránka sa vo výsledkoch vyhľadávania objaví na vyšších pozíciách. Google vyjadruje súčet týchto hlasov vo svojom populárnom indikátore nazvanom Pagerank. Google však medzi jednotlivými odkazmi rozlišuje. Najhodnotnejšie sú spätné odkazy z dôveryhodných tematicky príbuzných webov.

Linkbuilding je robený najmä ako snaha o ovplyvnenie umiestnenia vo výsledkoch vyhľadávania, avšak nie všetky odkazy majú vplyv na postavenie stránky vo vyhľadávačoch. Niektoré odkazy sa budujú iba za účelom zvýšenia návštevnosti. Príkladom takýchto spätných odkazov sú internetové diskusie. Prevádzkovatelia internetových diskusií sa chránia voči spamovaniu pridávaním atribútu “nofollow” ku všetkým odkazom v diskusii. Takéto linky Google nepovažuje za hlasy, stále však môžu priviesť množstvo cenných návštevníkov.