info@registrujeme.sk

+421 904 302 176
(Po-Pi 10:00-16:00 hod.)

Čo sú to spätné odkazy?

 

Internet je sieť stránok navzájom poprepájaných hypertextovými odkazmi. Z pohľadu majiteľa webu sú najdôležitejšie spätné odkazy, teda tie, ktoré smerujú na jeho stránky.

Spätné odkazy majú mimoriadny význam pre optimalizáciu webu pre vyhľadávače. Tento proces optimalizácie označujeme skratkou SEO (seach engine optimization).

V záujme každého webu je mať čo možno najvyššiu návštevnosť. Tú je možné dosiahnuť rôznymi spôsobmi, ale najdôležitejším zdrojom návštevníkov sú už tradične vyhľadávače. Na slovenskom internete  suverénne dominuje Google, a preto má význam vnímať spätné odkazy iba cez oči tohto vyhľadávača.

Spätné odkazy majú významnú váhu v algoritme, ktorý Google používa pri zoraďovaní stránok vo  výsledkoch vyhľadávania. V minulosti platilo, že čím viac odkazov smerovalo na stránku, tým sa stránka umiestňovala lepšie vo výsledkoch vyhľadávania. Počet a silu odkazov Google vyjadroval a ešte stále vyjadruje v Pageranku.

V súčasnosti je pri získavaní spätných odkazoch cenená hlavne kvalita – odkazy z dôveryhodných a  tematicky príbuzných webov.

Jednou z najdôležitejších vlastností každého spätného odkazu je tzv. anchor text, teda text, ktorým sa odkazuje. Tento text by mal obsahovať kľúčové slovo alebo slová, ktoré majú tematický súvis s odkazovanou stránkou a na ktoré by mal byť web optimalizovaný.

Spätné odkazy sa získavajú rôznymi spôsobmi. Najčastejšie je to registrácia do katalógov, publikácia  PR článkov či tvorba podporných stránok (minisites, microsites).